Ponašanje potrošača, POPd

 

Studijski program Poslovna ekonomija
Izborno područje (modul) Marketing i trgovina
Vrsta i nivo studija osnovne strukovne studije/studije prvog stepena
Naziv predmeta Ponašanje potrošača
Broj ESPB 7 Status predmeta (obavezni/izborni) Obavezni
Uslov
Cilj
predmeta
Razumevanje ponašanja potrošača i uticaja na njega pre, za vreme i posle kupovine u cilju kreiranja efikasnih marketing strategija namenjenih tržištu finalne i poslovne potrošnje.
Ishod
predmeta
Student koji uspešno završi ovaj predmet osposobljen je da:
– Razume mesto i ulogu potrošača u marketinškom odlučivanju preduzeća
– Analizira interne i eksterne faktore uticaja na ponašanje i odlučivanje  finalnih i poslovnih potrošača
-Demonstrira prikupljanje informacija o potrošačima i njihovu upotrebu u marketinškom odlučivanju, pre svega u odlučivanju o upravljanju odnosima sa potrošačima, segmentaciji, pozicioniranju i promociji
– Kritički procenjuje različite prakse zakonske zaštite i organizovanja potrošača
Sadržaj predmeta
Teorijska
nastava
1. Potrošač u marketingu
2. Potrebe, motivi i stavovi potrošača
3. Determinante ponašanja potrošača
5. Sociološka i psihografska istraživanja potrošača
6. Psihološka i motivaciona istraživanja ponašanja potrošača
6. Odlučivanje potrošača o kupovini
7. Organizovanje i zaštita potrošača – domaća i međunarodna praksa
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživački rad) 1. Rešavanje studija slučaja – materijal na kursu predmeta na LMS-u
2. Vežbe iz materijala na kursu predmeta na LMS-u.
Literatura
1 Maričić B: Ponašanje potrošača-marketinški pristup, Savremena administracija, Beograd, 2011
2 Shiffman, L. Kanuk, L.L. Ponašajne potrošača. VII izdanje,  Prentice Hall/Mate Zagreb, 2004
3 Solomon, M.R. Bamossy, G.J. Askegaard, S: Consumer behaviour: a European perspective. Prentice Hall. 1999
4 Stanković, LJ. Đukić, S. Marketing istraživanja-studije slučaja- Istraživanje ponašanja potrošača. Ekonomski fakultet, Niš, 2006
5 Anđelković, S. Istraživanje ponašanja potrošača. Beogradska poslovna škola, Beograd, 2002.
6 Internet: www.consumersinternational.org/Consumers International,  globalni savez potrošačkih organizacija
7 Internet: www.beuc.org  The European Consumers’ Organisation – potrošačke organizacije Evropske unije
8 Internet: www.nops.org.rs   Nacionalna organizacija potrošača Srbije
9 Časopisi: Marketing, Journal of Consumer Research, Journal of Consumer Behaviour
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
Predavanja Vežbe DON Studijski istraživački rad Ostali časovi
2 2
Metode
izvođenja
nastave
Predavanja iz elektronskih materijala na LMS-u; testovi za samoproveru znanja preko LMS-a; redovne konsultacije preko foruma i sistema poruka LMS-a. Power Roint prezentacija lekcija na LMS-u; on-line vežbe iz materijala na kursu ovog predmeta na LMS-u. Seminarski rad: postavljanje i pregledanje preko foruma LMS-a.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze poena 70 Završni ispit poena 30
on-line aktivnost 10 pismeni ispit (u školi) 30
praktična nastava usmeni ispit
kolokvijumi (u školi) 2×25
seminari preko foruma LMS-a 10
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno  u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd……