Marketing i trgovina
- Naziv studijskog programa: Marketing i trgovina
- Obrazovno-naučno polje: Društveno-humanističke nauke
- Naučna, stručna oblast: Ekonomske nauke
- Vrsta studija: Osnovne strukovne studije
- Stručni naziv: Strukovni ekonomista iz oblasti marketinga i trgovine
- Dužina studija: Tri godine – šest semestara
Ciljevi studijskog programa
- primarni cilj studijskog programa je osposobljavanje studenata da kao budući menadžeri marketinga, kreativno razmišljaju,da razumeju i prihvate marketinšku filozofiju poslovanja i odlučivanja i da ovladaju specifičnim praktičnim veštinama, kako bi u konkretnoj primeni koncepcija,postupaka i metoda za rešavanje marketinško-menadžerskih problema bili uspešni u svom biznisu;
- priprema i osposobljavanje studenata za uspešno obavljanje poslova iz oblasti plasmana roba i usluga na tržištu;
- osposobljavanje studenata za razumevanje, organizaciju i obavljanje složenih spoljnotrgovinskih poslova;
- prenošenje teorijskih znanja na praktične zadatke iz oblasti spoljne trgovine u proizvodnim, trgovinskim organizacijama i drugim institucijama;
- osposobljavanje studenata za bavljenje uslužnim biznisom;
- osposobljavanje studenata da procene tuđe i pripreme sopstvene aktivnosti za uspešno tržišno komuniciranje;
- upoznavanje prirode potrošnje, potrošačkog društva i načina stimulisanja i usmeravanja potrošnje;
- sticanje potrebnih znanja i nivoa obrazovanja koji će najuspešnijim studentima omogućiti nastavak studija na specijalističkim i akademskim studijama ekonomije i menadžmenta
· Ishodi učenja
Savladavanjem ovog studijskog programa, menadžer za marketing i trgovinu će biti osposobljen da:
- uradi adekvatno istraživanje i analizu tržišta;
- definiše optimalnu ponudu za domaće i inostrano tržište;
- formuliše program prodaje, postupak realizovanja programa i oceni uspešnost ostvarene prodaje;
- obavlja poslove izvoza i uvoza roba i usluga i široke lepeze složenih spoljnotrgovinskih poslova (vezani spoljnotrgovinski poslovi, reeksportni poslovi, lizing poslovi, zajednička ulaganja i drugi);
- putem politike cena, kanala distribucije, uslužnog ambijenta i ljudskih resursa upravlja uslužnim rezultatom;
- uspešno uradi istraživanje i predviđanje potrošnje pojedinaca i grupa ili potrošnje određenih roba ili usluga;
- proceni tuđe i pripremi sopstvene aktivnosti za uspešno tržišno komuniciranje;
Savladavanjem studijskog programa od studenta se očekuje da prihvati činjenicu da je tržište polazna tačka kreiranja poslovne politike preduzeća i da na osnovu informacija dobijenih kvalitativnom i kvantitativnom analizom tržišta definiše optimalnu marketing strategiju nastupa na domaćem i međunarodnom tržištu, koja će uticati na uspešan plasman roba i usluga a time i na pozitivne efekte poslovanja u proizvodnim i trgovinskim organizacijama.
Raspored predmeta po semestrima i godinama studija
Šif. pred. |
Naziv predmeta |
Sem. |
Broj časova |
ESPB |
|
I GODINA |
|||||
1. | EKO 001 | Ekonomija |
I |
4+1 |
9 |
2. | MAR 601 | Marketing |
I |
3+1 |
6 |
3. | PSI 004 | Poslovna informatika |
I |
2+2 |
6 |
4. | MEN 701 | Menadžment |
I |
2+2 |
6 |
5. | ENG 021 | Engleski jezik I |
I,II |
4+2 |
6 |
6. | KVM 002 | Kvantitativnemetode |
II |
3+2 |
9 |
7. | ORN 103 | Osnovi računovodstva |
II |
2+2 |
6 |
8. | SPR 010 | Stručnapraksa I |
II |
2+2 |
6 |
Izborni predmeti (bira 1) |
|||||
1. | PKO 007 | Poslovno komuniciranje |
II |
3+1 |
6 |
2. | INS 803 | Internet servisi |
II |
2+2 |
6 |
II GODINA |
|||||
1. | ITR 602 | Istraživanje tržišta |
IV |
3+2 |
9 |
2. | MNP 608 | Menadžment prodaje |
IV |
2+2 |
6 |
3. | STP 901 | Spoljnotrgovinsko poslovanje |
III |
3+2 |
9 |
4. | PDZ 703 | Preduzetništvo |
III |
2+2 |
6 |
5. | PFI 205 | Poslovne finansije |
III |
2+2 |
6 |
6. | ENG 022 | Engleski jezik II |
III,IV |
4+2 |
3+3 |
7. | SPR 620 | Stručnapraksa II |
IV |
2+2 |
6 |
Izborni predmeti (bira 2) |
|||||
1. | PLG 605 | Poslovna logistika |
III |
2+2 |
6 |
2. | PSP 008 | Poslovnopravo |
IV |
2+2 |
6 |
3. | HRM 705 | Menadžment ljudskih resursa |
IV |
2+2 |
6 |
III GODINA |
|||||
1. | POP 612 | Ponašanje potrošača |
V |
3+2 |
9 |
2. | MUS 604 | Marketing usluga |
VI |
3+2 |
9 |
3. | MEB 610 | Međunarodni biznis |
V |
3+1 |
6 |
4. | ENG 023 | Engleki jezik III |
V,VI |
4+2 |
3+3 |
5. | DIP 699 |
VI |
2+6 |
12 |
|
Izborni predmeti (bira 2 ili 3) |
|||||
1. | PET 006 | Poslovna etika |
V |
2+2 |
6 |
2. | PJM 708 | Projekt menadžment |
V |
2+2 |
6 |
3. | EPO 807 | Elektronsko poslovanje I |
V |
3+2 |
9 |
4. | UPP 303 | Upravno pravo |
VI |
3+2 |
9 |
5. | Student može da bira jedan predmet III godine sa drugih studijskih
programa
|