Ponašanje potrošača, POP 612

Назив предмета: Понашање потрошача ПОП 612

Наставник: др Слободан Ђ. Анђелковић

Статус предмета: Обавезни (МТ)

Број ЕСПБ: 9

Циљ предмета

  • Упознавање природе, врста и функција потрошње
  • Упознавање homo consumens-a, и потрошачког друштва
  • Упознавање начина стимулисања и усмеравања потрошње

Исход предмета

Студент који успешно заврши овај предмет оспособљен је за:

  • истраживање и предвиђање потрошње одређених појединаца и група
  • истраживање и предвиђање потрошње одређене робе или услуге
  • оцену туђих истраживања понашања потрошача, и планове утицаја на њега

Садржај предмета

Теоријска настава

  1. Потрошња и потребе, природне и вештачке, јаке и слабе.
  2. Биолошко и социјално, рационално и ирационално у потрошњи.
  3. Нова значења и облици потрошње ( симболичка, демонстративна).
  4. Типови личности и потрошња.
  5. Слојеви и потрошња.
  6. Културе и поткултуре, и потрошња.
  7. Узрастне групе као потрошачке групе.
  8. Насеља и потрошња
  9. Динамика потрошње, њени ендогени и егзогени фактори.
  10. Економски циклуси и потрошња.
  11. Задовољавање, појачавање и стварање потреба задовољаваних потрошњом.
  12. Управљање, манипулација и еманципација потрошњом.

Практична настава

  1. Експликација и анализа садашњих и потреба на узрасту младих а задовољаваних потрошњом, неког старијег.
  2. Анализа потрошње неке познате особе (припадника “симболичке елите”), ради утврђивања њене природе.
  3. Анализа пропагандних порука медија, са аспекта њихове успешности и неуспешности, манипулативне и еманципаторске природе.
  4. Анализа стварне, очекиване и могуће потрошње, неког конкретног слоја код нас.
  5. Анализа стварног и могућег утицаја наше отворености или затворености према свету, на потрошњу неког конкретног слоја код нас.
  6. Утврђивање типа личности неке познате особе (може и студента), њене садашње и могуће потрошње.

Литература

  1. Маричић Б: Понашање потрошача-маркетиншки приступ, Савремена администрација, Београд, 2008.
  2. Марјановић Р.: Пословно комуницирање, Виша економска школа, Ваљево, 2003.
  3. Katona G: Psihološka anаliza ekonomskog ponašanjа,. Panorama, Zagreb, 1965.
  4. Исаковић З.: Увод у пропаганду, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд 1991.
  5. Le Blanc G., Psychosociologie de la vent,. Ed. Universitaires, Paris 1971.
  6. Soziologie wirtschaftlichen Handelns, Westdeutscher Verlag, Opladen 1987.

Број часова активне наставе 5

Теоријска настава: 3

Практична настава: 2

Методе извођења наставе

Предавања и вежбе, консултације, литература, медији, интернет, семинарски рад, рад у виртуелном предузећу Школе…

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

70

Завршни испит

30

активност у току предавања

10

писмени испит

практична настава

усмени испит

30

колоквијум-и

2×25

 

семинар-и

10

Начини провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писмени испити, усмени испт, презентација пројекта, семинари итд……

Оставите одговор