Циљ предмета
|
- Упознавање комуницирања уопште и пословног посебно, са његовим облицима, средствима и техникама
- Проширивање опште културе и корекција чисто позивног школовања
- Упознавање природе, захтева и утицаја посла
- Продубљавање познавања данашњег Пословног света и друштва
|
Исход предмета
|
Студент који успешно заврши овај предмет оспособљен је за:
- вођење пословних комуникација у предузећу, оцену комуникација других, и помагање пословних комуникација пословодства
- разумевање данашњег посла и друштва, рад и живот у њему
- разумевање и практиковање пословног менталитета
|
Садржај предмета |
Теоријска настава
- Данашње друштво као тржишно, засновано на послу и усмерено на потрошњу.
- Природа, значај, врсте, средства и услови успешне комуникације.
- Посао, тржиште и комуникација, узајамно и са државом и јавношћу.
- Облици пословног комуницирања, комуницирање са појединцем, групом и масом.
- Пословни морал и пословни бон-тон, и пословно комуницирање.
- Биолошки и персонални моменти у пословном комуницирању.
- Социокултурни моменти у пословном комуницирању.
- Мода, посао, и пословно комуницирање.
- Лична продаја као посебан облик посла и пословног комуницирања.
- Пословна кореспонденција као посебан облик посла и пословног комуницирања.
- Пословни разговор као облик и врхунац пословног комуницирања.
- Пословно дружење и секретарско комуницирање, као облици пословног комуницирања.
Практична настава
- Функције језика, на примеру из медија, литературе…
- Симулација успешне и неуспешне вербалне комуникције.
- Анализа вербалног и невербалног, у једном пословном огласу.
- Анализа успешног и неуспешног, у једној пропагандној поруци.
- Теоријска припрема виртуелног пословног разговора.
- Практична припрема виртуелног пословног разговора.
- Симулација једног пословног разговора, и његова анализа.
|
Литература
|
- Марјановић Р.: Пословно комуницирање, ВИПОС Ваљево, 2008.
- Станковић, Љ. Аврамовић, М. Пословно комуниицирањe: Еконосмки факултет, Ниш, 2006.
- Огњанов, Г.: Интегрисане маркетиншке комуникације, Еконосмки факултет, Београд, 2009.
- Врачар, Д.: Стратегије тржишног комуницирања, Економски факултет, Београд, 2008.
- Аврамовић, М.: Збирка случајева из маркетинг комуницирања, Висока пословна школа, Лесковац, 2006.
- Маричић Б.: Понашање потрошача, Економски факултет, Београд 2006.
- Томић З.: Комуникологија, Чигота штампа, Београд, 2006.
- Мандић Т.: Комуникологија-психологија комуникације, Клио, Београд, 2003.
|