Poslovna logistika

Naziv udžbenika: Poslovna logistika

Autor: dr Vladan Božić, dr Slobodan Aćimović, mr Snežana Rakić

Pismo: latinica

Format: B5

Izabrane stranice

Broj strana: 394

Cena: 1.560,00

Udžbenik možete da naručite ako kliknete ovde.

 

Sadržaj:

SUŠTINA I ZNAČAJ MARKETING LOGISTIKE

  • 1. Pojmovno određivanje logistike i fizičke distribucije
  • 2. Rastući značaj marketing logistike
  • 3. Pristupi upravljanju marketing logistikom
    • 3.1. Tradicionalni, segmentarni pristup
    • 3.2. Integralni pristup marketing logistici
  • 4. Kratak osvrt na bazične logističke poslove

KANALI DISTRIBUCIJE

  • 1. Marketinški kanali
    • 1.1. Definicija kanala marketinga
    • 1.2. Neophodnost postojanja marketinških posrednika
    • 1.3. Tipovi marketinških kanala
    • 1.4. Izbor kanala marketinga
  • 2. Kanali fizičke distribucije
    • 2.1. Pojam, suština i vrste kanala fizičke distribucije
    • 2.2. Kanali FD kontrolisani od proizvođača
    • 2.3. Kanali FD kontrolisani od maloprodaje
    • 2.4. Faktori izbora kanala fizičke distribucije sa aspekta proizvođača
    • 2.5. Faktori izbora kanala fizičke distribucije sa aspekta maloprodaje

LOGISTIČKI TROŠKOVI

  • 1. Međuzavisnostilogističkih aktivnosti i njihovih troškova
  • 2. Troškovi logistike kao deo novostvorene vrednosti
  • 3. Troškovi logistike na makro nivou
  • 4. Troškovi logistike na mikro nivou

UPRAVLJANJE SERVISOM POTROŠAČA

  • 1. Pojam i suština servisa potrošača
  • 2. Komponente-elementi servisa potrošača
  • 3. Relativni značaj pojedinih komponenti servisa potrošača
  • 4. Identifikacija konkurentske pozicije firme
  • 5. Utvrdjivanje servisa potrošača po tržišnim segmenatima
  • 6. Definisanje konkurentnog paketa servisa isporuke
  • 7. Kontrola realizacije definisanog nivoa servisiranja potrošača

UPRAVLJANJE TRANSPORTOM KAO PODSISTEMOM LOGISTIKE

  • 1. Pojam i značaj transporta u sistemu fizičke distribucije
  • 2. Troškovi transporta
    • 2.1. Pristupi analizi troškova u transportu
    • 2.2 Podela troškova prema njihovoj ekonomskoj suštini
    • 2.3 Podela troškova po mestu njihovog nastanka
    • 2.4. Podela troškova prema njihovoj zavisnosti od stepena iskorišćenja kapaciteta
    • 2.5. Troškovi infrastrukture
  • 3. Ključne aktivnosti transportnog menadžmenta u logistici
    • 3.1.Strateške odluke u kreiranju transportne strategije preduzeća
    • 3.2. Načini organizovanja transporta
    • 3.3 Usmerenost robnih grupa ka pojedinim vidovima transporta
    • 3.4. Rentiranje ili samostalno obavljanje transporta
    • 3.5. Analiza opravdanosti korišćenja sopstvenog voznog parka
    • 3.6. Konkurentske prednosti i nedostaci pojedinih vidova transporta
      • 3.6.1. Železnički transport
      • 3.6.2. Drumski transport
      • 3.6.3. Vodeni saobraćaj (pomorski i rečni)
      • 3.6.4. Vazdušni saobraćaj
      • 3.6.5. Cevovodi
  • 4. Pojam, vrste i značaj unutrašnjeg transporta
    • 4.1. Organizacija unutrašnjeg transporta
    • 4.2. Vrste transportnih sredstava u unutrašnjem transportu
    • 4.3. Transportna tehnika
    • 4.4. Pretovar
  • 5. Zadaci i organizacija transportne službe
  • 6.Optimizacija transporta u logistici
    • 6.1. Optimizacija tokova roba
    • 6.2. Optimizacija kretanja vozila
    • 6.2.1 Rutiranje vozila koje se ne vraća u polaznu tačku
    • 6.2.2 Rutiranje sa povratkom vozila u polaznu tačku (problem “trgovačkog putnika”)
    • 6.2.3. Rutiranje sa uzimanjem u obzir ograničenog kapaciteta vozila
  • 7.
    • 7.1 Uloga, značaj i podela savremenih tehnologija prevoza
    • 7.2. Paletni sistem prevoza – primarni vid integralnog transporta
    • 7.3. Kontejnerski sistem prevoza – primarni vid integralnog transporta
    • 7.4. Kombinovani sistemi prevoza – vozilo-vozilo
    • 7.5. Kombinovani sistemi prevozau kopneno pomorskom saobraćaju
    • 7.6. Kombinovani sistemi prevoza u pomorsko-rečnom saobraćaju
  • 8. Stanje i pravci razvoja saobraćaja u Srbiji

UPRAVLJANJE SKLADIŠNOM FUNKCIJOM

  • 1. Pojam, uloga i značaj funkcije skladištenja
  • 2. Klasifikacija skladišta
  • 3. Lokacija i izgradnja skladišta
    • 3.1. Problem lokacije skladišta
    • 3.2.Izbor optimalne lokacije skladišta
    • 3.3. Izgradnja skladišta
    • 3.4. Vrste i raspored opreme u skladištu
    • 3.5. Metode rasporeda robe u skladištu i tehnike skladištenja
  • 4. Prijem robe u skladište
  • 5. Izdavanje robe iz skladišta
    • 5.1. Redosled izdavanja robe
  • 6. Vrste skladišnih evidencija
    • 6.1. Nomenklatura robe
  • 7. Informaciono-komunikacioni sistem skladištenja robe
  • 8. Organizacija skladišne službe
  • 9. Troškovi i rezultati skladištenja robe

UPRAVLJANJE ZALIHAMA

  • 1. Aspekti upravljanja zalihama u preduzeću
  • 2. Politika obnavljanja zaliha
    • 2.1. Diferenciranje vrsta zaliha i sistema dopunjavanja zalihama u preduzeću
    • 2.2. Kontinuelni sistem dopunjavanja zaliha
      • 2.2.1. Nivo operativnih i bezbednosnih zaliha
      • 2.2.2. Ekonomska veličina porudžbine
    • 2.3. Periodični sistem upravljanja zaliha
      • 2.3.1. Interval obnavljanja zaliha
      • 2.3.2. Nivo do koga se vrši popunjavanje zaliha
  • 3. ABC analiza u upravljanju zalihama

LOGISTIČKI INFORMACIONI SISTEM

  • 1. Logistički informacioni sistem kao integrisani deomarketing informacionih sistema
    • 1.1. Informacije kao podloga za donošenje upravljačkih odluka u firmi
    • 1.2. Marketing informacioni sistem
    • 1.3. Međuzavisnost informacionih i tokova proizvoda u logistici
  • 2. Postavka i implementacija logističkog informacionog sistema
    • 2.1. Funkcionalnost i principi logističkog informisanja
    • 2.2. Strukturiranje potreba i tražnje za informacijama
    • 2.3. Dizajniranje arhitekture logističkog informacionog sistema
  • 3. Proces prijema i realizacije porudžbine i logistički informacioni sistem
    • 3.1. Upravljanje sistemom poručivanja u preduzeću
    • 3.2. Procesiranje potrošačkih porudžbina
    • 3.3. Tokovi informisanja u proceduri procesiranja porudžbine
    • 3.4. Informacione tehnologije kao podrška razvoju logističkog informacionog sistema

ORGANIZACIJA I MENADŽMENT LOGISTIKE

  • 1. Strateške alternative organizovanja logističkih aktivnosti
  • 2. Pozicioniranje logistike u poslovnom sistemu firme
  • 3. Koncepti i tipovi logističke organizacije
  • 4. Logistički provajderi
    • 4.1. 3PL i 4PL provajderi
    • 4.2. Glavni faktori uspeha logističkih kompanija i razvojni trendovi
  • 5. Menadžeri marketing logistike
    • 5.1. Karijera u oblasti logističkog menadžmenta
    • 5.2. Vrednovanje logističkih menadžera
  • 7. Integralni transport

Оставите одговор