„Kako da kompjuterske igrice ne postanu opsesija“

 

Kako da kompjuterske igrice ne postanu opsesija“, naziv je zanimljivog predavanja održanog juče u amfiteatru Visoke poslovne škole strukovnih studija, za studente i srednjoškolce. Govorili su dr Tomislav Gajić, načelnik psihijatrijske službe valjevskog Zdravstvenog centra i mr Jovanka Božić, profesorka sociologije na VIPOS-u.

 

Od drevnih do najmodernijih, igra je obeležje koje anropološki i sociološki utemeljuje čoveka, smatra profesorka Jovanka Božić. Čovekova igračka suština, kako smatraju mnogi sociolozi i kulturolozi, zahvaljujući novim elektronskim komunikacijama i tehnologijama, sve više dolazi do izražaja. Takav je slučaj i sa kompjuterskim igrama, kao sveprisutnom pojavom modernog doba. Kako su drevne igre postavljale temelje pređašnjih kultura kroz istoriju, tako i današnje predstavljaju slobodan čin savremenog čoveka, kaže profesorka.
S obzirom da je tribini prisustvovao veliki broj mladih, među kojima su i strastveni igrači kompjuterskih igara, dr Tomislav Gajić im je savetovao na koji način da izbegnu stvaranje zavisnosti. On je najpre otklonio dilemu da li medicina zavisnost od kompjuterskih igara tretira kao bolest. Odgovor je negativan, jer da bi nešto bilo poremećaj mora da postoji supstanca koja ga izaziva, a u kompjuterskim igrama toga nema. Međutim, kako kaže dr Gajić, istraživanja pokazuju da je od dva do deset odsto populacije zavisno od kompjuterskih igara.
Ljudi koji imaju problem zavisnosti su oni koji ih prekomerno i nezdravo igraju, i vremenom počinju da žive u jednom drugom svetu, izoluju sebe od drugih a jedini prijatelji im postaju oni koji su im partneri u igranju, na primer World of warcraft. Simptomi koji vas upozoravaju da se prešli granicu jesu da igranje kompjuterskih igrica počinje značajno da se upliće u svakodnevni život, od školskih do poslovnih obaveza, preko izbegavanja druženja i stopostotnog trošenja slobodnog vremena na igranje, objašnjava načelnik valjevske psihijatrije.
Umerenost u igranju je rešenje da se ne pređe linija koja vodi u zavisnost, kaže dr Gajić i napominje da savremena medicina danas priznaje i prednosti kompjuterskih igara. Naime, manje je poznato da se u nekim klinikama kompjuterske igre koriste kao pomoć deci koja primaju bolne terapije, za lečenje poremećaja pažnje sa hiperaktivnošću, kao pomoć ljudima koji imaju problem koordinacije ili kao jedna od terapija za lečenje straha od visine i klaustrofobije.

Nakon tribine, uz pomoć jedne od najstarijih valjevskih igraonica „Grifon“, Visoka poslovna škola je u novom računarskom kabinetu organizovala i turnir u „Kaunter strajku“, jednoj od najpopularnijih kompjuterskih igara, koja se igra u mreži. Učestvovalo je 16 ekipa sa po pet članova, predstavnika valjevskih srednjih škola i VIPOS-a, a u finalu su, posle uzbudljivog i u pojedinim duelima neizvesnog takmičenja, megdan podelile dve ekipe iz Tehničke škole, „For Ser“ i „Tehničari“. Uspešniji su bili momci iz ekipe „Tehničara“, pobedom u dve runde.

Оставите одговор