“Gde Valjevci kupuju, kako i koliko troše, i šta misle o trgovinama u svom gradu?“

Istraživački projekat studenata i profesora VIPOS-a.

U petak 17. juna 2011 godine sa početkom u 12h na Visokoj poslovnoj školi strukovnih studija Valjevo, profesori i studenti su održali prezentaciju rezultata istraživačkog projekta “Gde Valjevci kupuju, kako i koliko troše, i šta misle o trgovinama u svom gradu?”. Projekat je rađen u okviru Istraživačko razvojnog centra VIPOS.

Istraživanje o kupovnim navikama i kupovnoj moći obavilo je 80 studenata druge godine, studijskog programa Marketing i trgovina, u sklopu predmeta Istraživanje tržišta. Uzorak je reprezentativan i čini ga 1.000 naših sugrađana, svih starosnih dobi i obrazovnih struktura, od kojih su 51 odsto žene, a 49 procenata muškarci. Istraživanje je sprovedeno u periodu februar-maj 2011. godine, na području svih gradskih mesnih zajednica.

 

Najvažniji rezultati do kojih je došao Istraživačko-razvojni tim VIPOS-a:

 

–    Čak 77 odsto potrošača troši manje od 20.000 dinara mesečno za kupovinu svakodnevnih proizvoda iz sastava potrošačke korpe.
–    Velike kupovine redovno obavlja nešto više od jedne trećine Valjevaca.
–    36 odsto Valjevaca najradije kupuje u Europromu.
–    Valjevci su zadovoljniji snabdevenošću trgovina u 2011. u odnosu na 2009. godinu.
–    Potrošači u Valjevu žele moderan supermarket i trgovine sa velikim asortimanom i niskim cenama.

 

Veliki broj dobijenih odgovora od anketiranih sugrađana, na žalost, potvrđuje rezultate istraživanja do kojih je došao Institut za tržišna istraživanja (IZIT) iz marta ove godine, po kojima je u Valjevu za prosečnu potrošačku korpu potrebno izdvojiti skoro dve prosečne plate. Naime, naše istraživanje pokazuje da čak 77 odsto anketiranih troši manje od 20.000 dinara mesečno za kupovinu svakodnevnih proizvoda iz sastava potrošačke korpe. Velike kupovine redovno obavlja nešto više od jedne trećine Valjevaca, ali čak 65 odsto potrošača pod „velikim kupovinama“ podrazumeva i kupovine za koje izdvaja do 10.000 dinara mesečno. Taj podatak jasno oslikava finansijsko stanje potrošača u našem gradu.

Оставите одговор