Diplomirali na slučajevima Facebook-a

Fejsbuk nije samo mesto za ostavljanje ličnih poruka i fotografija ili dopisivanje sa prijateljima, već izuzetno popularno, efikasno i besplatno oruđe za marketing i promovisanje, zaključak je naših mladih sugrađana Miloša Živanovića i Snježane Vojvodić, koji su na Visokoj poslovnoj školi strukovnih studija diplomirali radovima na temu umrežavanja na toj društvenoj internet mreži, odnosno, poslovanja na Fejsbuku.

 

Očigledan primer uspešnog poslovnog nastupa na Fejsbuku Snježana, koja je na VIPOS-u završila studije marketinga i trgovine, našla je u neposrednom komšiluku škole – Narodnom muzeju. Valjevski muzej, naime, zahvaljujući aktivnostima na sopstvenom Fejsbuk profilu, prikupio je 13.000 prijatelja, što je rezultiralo povećanjem posete i profita te institucije. Uz malo kreativnosti i truda, kaže Snježana, mnoge firme mogle bi na Fejsbuku da primene i marketinški model kompanije IKEA.

 

„Ta kompanija je na svom profilu formirala album novog nameštaja i svaki od posetilaca, koji bi označio neku od fotografija nameštaja da mu se sviđa, tako bi i sopstvenim prijateljima poslao poruku. Informacija o novom proizvodu, putem Fejsbuka širila se mnogo brže i do mnogo više potencijalnih kupaca, nego da su sami otišli do nekog salona i videli taj nameštaj, pa se i prodaja povećala“, navodi Snježana. Uz ovaj, interesantan je i primer nastupa firme „Banini“, koja je upravo na osnovu sugestija prijatelja sa Fejsbuka, na tržište izbacila popularni i prodavani keks „Zlatni cvetovi“, dodaje Snježana. Fejsbuk, kako kaže, nije samo mesto gde će neko ostaviti reklamu, nego i stalni forum gde se najbrže može doći u kontakt sa potrošačima.

 

 

Međutim, iako je tržište te društvene mreže sasvim pristojno, jer svakodnevno ima aktivnih 850.000 korisnika iz Srbije, mnoge firme su i dalje skeptične prema internet poslovanju, kaže Miloš Živanović, diplomac VIPOS-a sa programa elektronsko poslovanje. „Generalni problem je lenjost i nezainteresovanost za moderne tehnologije, a menadžeri firmi, od kojih većina ne pripada internet generaciji, nemaju sluha da prate te trendove. Zbog toga, kod nas još uvek nije dovoljno zastupljena prodaja putem interneta i ne koriste se nove mogućnosti, poput onlajn šopova i Fejsbuka“, kaže on. Sem tog konzervativnog pristupa, zaključuje Miloš, za nastup firmi na Fejsbuku ne postoje prepreke ili opasnosti, jer je moguće podesiti privatnost naloga i sačuvati važne podatke, a marketinška korist je svakako veća od bezbednosnog rizika.

 

 

Оставите одговор