Marketing, MAR
Studijski program |
svi studijski programi | |||
Izborno područje (modul) |
svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija |
osnovne strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta |
Marketing | |||
Broj ESPB |
7 |
Status predmeta (obavezni/izborni) |
obavezni |
|
Uslov |
||||
Cilj |
Cilj predmeta Marketing je da ukaže na neminovnost prihvatanja marketing orijentacije u uslovima tržišne privrede i da objasni osnovne pretpostavke marketinga, instrumente na kojima počiva, kao i načine za prektičnu primenu principa, strategija, instrumenata i veština neophodnih za ostvarivanje uspeha na tržištu. | |||
Ishod |
Nakon uspešno savladanog gradiva student će biti osposobljen da: – analizira svoje makro, mikro i interno marketinško okruženje – organizuje i koristi rezultate istraživanja tržišta – definiše optimalnu ponudu (instrumente marketing miksa) koja će uz zadovoljenje zahteva kupaca doprineti realizaciji bazičnih ciljeva poslovanja preduzeća – uspešno planira svoju marketing strategiju nastupa na tržištu – organizuje marketing aktivnosti u preduzeću |
|||
Sadržaj predmeta |
||||
Teorijska |
1. Definisanje marketinga |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) |
1. Uticaj kulurnog okruženja na marketing |
|||
Literatura |
||||
1 |
Vićentić M, Mijailović I.: Marketing, VIPOS, Valjevo, 2011. | |||
2 |
Vićentić M, Marketing, VIPOS, Valjevo, 2008 | |||
3 |
Milisavljević M. , Maričić B. , Gligorijević M. : Osnovi marketinga, Ekonomski fakultet Beograd, 2009 | |||
4 |
Hanić H.: Principi marketinga, Beogradska bankarska akademija, Beograd, 2007. | |||
5 |
Jobber D., Fahy J. : Osnovi marketinga, Data status, 2006 | |||
6 |
Kotler F.: Upravljanje marketingom, Mate, Zagreb, 2001 | |||
7 |
Časopis Marketing, Publisher, Beograd | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine |
||||
Predavanja |
Vežbe |
DON |
Studijski istraživački rad |
Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode |
50 % nastave izlaže se „ex cathedra“ metodom, a drugi deo nastave izvodi se analizom studija slučaja iz prakse, izradom seminarskih radova, prezentacije, debate… |
|||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
||||
Predispitne obaveze |
poena 70 |
Završni ispit |
poena 30 |
|
aktivnost u toku |
5 |
pismeni ispit |
||
praktična nastava |
15 |
usmeni ispit |
30 |
|
kolokvijumi |
50 | |||
seminari |
||||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |