Menadžment ljudskih resursa, HRM
Studijski program |
svi studijski programi | |||
Izborno područje (modul) |
svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija |
osnovne strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta |
Menadžment ljudskih resursa | |||
Broj ESPB |
7 |
Status predmeta (obavezni/izborni) |
Obavezni/Izborni |
|
Uslov |
||||
Cilj |
– Razumevanje menadžmenta ljudskim resursima kao poslovne funkcije u organizaciji; – Definisanje pristupa MLjR u kom su ljudi najvažniji potencijal i strategijska i konkurentska prednost; – Upoznavanje i razumevanje savremenog koncepta MLjR, njegovih ciljeva i zadataka i – Savladavanje metoda i tehnika koje podstiču organizacionu uspešnost i motivaciju popojedinca. |
|||
Ishod |
Student koji uspešno savlada ovaj predmet biće osposobljen da : – organizuje poslove u sektoru ljudskih resursa; – definiše strategiju i politiku ljudskih resursa; – analizira i klasifikuje radna mesta primenom različitih instrumenata; – izraditi sistematizaciju, opis i specifikaciju radnih mesta; – primeni kvalitativne i kvantitativne metode u planiranju ponude i tražnje ljudskih resursa; – rešiti problem deficita i suficita zaposlenih; – razlikuje načine i organizovati regrutovanja kandidata; – interpretira biografske podatke kandidata i rezultate testiranja kandidata; – sastavi listu pitanja za intervju i izabrati kandidate za upražnjena radna mesta; – identifikuje potrebe za obukom na različitim nivoima u organizaciji; – izabere odgovarajući program obuke zaposlenih; – kreirat sistem ocenjivanja performansi i nagrađivanja zaposlenih; – interpretira zakonske okvire radnih odnosa i kolektivnog pregovaranja; – izradi nacrt Ugovora o radu i Kolektivnog ugovora i – identifikuje razloge napuštanja organizacije. |
|||
Sadržaj predmeta |
||||
Teorijska |
1. Uvod u menadžment ljudskih resursa |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) |
1. Dizajniranje MLjR u skladu sa korporativnom strategijom; |
|||
Literatura |
||||
1 |
Stanković, M., Menadžment ljudskih resursa, VIPOS, Valjevo, 2009 | |||
2 |
Dickmann,M. Brewster, C. Sparrow, P., International Human Resource Management: A.E.P., London, 2008 | |||
3 |
Dessler, G., Osnovi menadzmenta ljudskih resursa, Data status, Beograd, 2007 | |||
4 |
Bogićević, B., Menadžment ljudskih resursa, Ekonomski fakultet, Beograd, 2004 | |||
5 |
Torrington, D., Hall, L., Taylor, S., Menadžment ljudskih resursa, Data status, Beograd, 2004 | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine |
||||
Predavanja |
Vežbe |
DON |
Studijski istraživački rad |
Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode |
Teorijska predavanja, vežbe i konsultacije. Teoretska nastava dopunjava se praktičnim primerima za svaku nastavnu jedinicu, kako bi se stečena znanja mogla lakše primeniti u praksi. Rad sa studentima je interaktivan i podrazumeva njihovo aktivno uključivanje u nastavni proces kroz diskusije, razgovore, analize studije slučaja, izrade seminarskog rada. |
|||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
||||
Predispitne obaveze |
poena 50 |
Završni ispit |
poena 50 |
|
aktivnost u toku |
5 |
pismeni ispit |
||
praktična nastava |
usmeni ispit |
50 |
||
kolokvijumi |
25 | |||
seminari |
20 | |||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |