Međunarodni biznis, MEB
Studijski program | Poslovna ekonomija | |||
Izborno područje (modul) | svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Međunarodni biznis | |||
Broj ESPB |
7 |
Status predmeta (obavezni/izborni) | Obavezni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta |
– Usvajanje principa, strategija i veština, neophodnih za ostvarivanje međunarodno relevantnog tržišnog uspeha – Razumevanje savremenog međunarodnog okruženja kao i realnih i finansijskih međunarodnih odnosa – Upoznavanje sa konkretnim primerima i načinima uključivanja i opstanka na svetskom tržištu |
|||
Ishod predmeta |
Student koji uspešno završi ovaj predmet osposobljen je za: – razumevanje različitih oblika poslovanja i primenu instrumenata međunarodnog marketinga u međunarodnom biznisu – izbor načina uključivanja, pozicioniranja i opstanka na svetskom tržištu |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Efekti globalizacije i internacionalizacije poslovanja 2. Poslovne dimenzije međunarodnog okruženja 3. Međunarodno tržišno targetiranje 4. Forme međunarodnog poslovanja; različiti pristupi pri izboru oblika poslovanja na inostranom tržištu 5. Upravljačko-računovodstveni problemi međunarodnog poslovanja 6. Finansijsko-komercijalni problemi međunarodnog poslovanja 7. Instrumenti međunarodnog marketinga u funkciji internacionalizacije poslovanja 8. Strategijsko usklađivanje instrumenata međunarodnog marketinga |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) | 1. Poslovni slučajevi iz domaće i međunarodne prakse iz oblasti međunarodnog biznisa 2. Izrada i prezentacija seminarskih radova 3. Posete kompanijama i međunarodnim institucijama |
|||
Literatura | ||||
1 |
Sredojević D., Stojadinović-Jovanović S., Vasiljević M., Međunarodni biznis, VIPOS Valjevo, 2009 | |||
2 |
Rakita B.: Međunarodni biznis i menadžment, Ekonomski fakultet, Beograd 2006 | |||
3 |
Rakita B.: Međunarodni marketing, Ekonomski fakultet, Beograd 2009 | |||
4 |
Kozomara J., Stojadinović-Jovanović S.,: Međunarodno poslovno finansiranje, Ekonomski fakultet, Beograd, 2011 | |||
5 |
Mitrović Đ.: Zemlje u tranziciji i globalizacija, Ekonomski fakultet, Beograd, 2006 | |||
6 |
Hollensen S., Essentials of Global Marketing, Pearson Education, 2009 | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave |
Predavanja, vežbe, prezentacije domaćih tematskih radova, diskusije po diskusionima grupama, analize studija slučaja, testovi, kolokvijumi | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena 70 | Završni ispit | poena 30 | |
aktivnost u toku predavanja |
10 | pismeni ispit | 30 | |
praktična nastava | 5 | usmeni ispit | ||
kolokvijumi | 2×20 | |||
seminari | 15 | |||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |