Valjevcima omiljena mreža MTS, pokazalo istraživanje VIPOS-a

Kada kupuju mobilne telefone, za naše sugrađane presudna je cena, a njihovi mesečni troškovi za usluge mobilne telefonije u proseku iznose od 500 do 1.000 dinara.

 

Od tri mobilna operatera koji posluju u Srbiji, više od polovine Valjevaca koristi usluge MTS-a. Ovo su neki od rezulata istraživanja „Telekomunikaciono tržište mobilnih operatera u Valjevu“, koje je predstavljeno danas u Visokoj poslovnoj školi strukovnih studija.
 Istraživanje o tržištu mobilne telefonije tim Istraživačko-razvojnog centra VIPOS-a obavio je na reprezentativnom uzorku od 1.000 ispitanika. Kako je rečeno na današnjoj prezentaciji, preko 90 odsto ispitanika u ovom istraživanju reklo je da koristi mobilni telefon, a najviše je onih koji koriste samo jedan aparat. Najveći broj naših sugrađana mobilne telefone kupuje direktno kod mobilnih operatera, a cena je, očekivano, najbitniji faktor u odlučivanju pri kupovini. Za Valjevce NOKIA je ubedljivo najomiljeniji brend. Istraživanje je pokazalo da građani mobilni telefon najviše koriste za razgovore, a prosečni izdaci za usluge mobilne telefonije kod većine ispitanika iznose između 500 i 1.000 dinara. Pri izboru mobilne mreže Valjevcima su najbitniji sledeći faktori: cena usluge, pokrivenost signala, većina kontakata u mreži i kvalitet usluge. Istraživanje pokazuje da naši sugrađani najviše koriste usluge mobilnog operatera MTS, pošto oko 54 odsto njih trenutno koristi ovu mrežu, a potom slede Telenor i VIP.
Kako su na prezentaciji rekli predavači valjevske državne visoke škole i članovi Istraživačko-razvojnog centra, dr Biljana Rabasović i Ivana Mijailović, podaci da naši sugrađani mobilni telefon najviše koriste za razgovore i poruke u iznosu do 1.000 dinara mesečno, to može biti smernica mobilnim operaterima kakve pakete treba da imaju u ponudi.
“Pakete treba prilagoditi starosnim grupama korisnika, jer korisnici do 25 godina više šalju poruke od starijih korisnika, dok korisnici preko 65 godina skoro da i ne koriste tu uslugu. Rezultati našeg istraživanja pokazuju da trenutni način poslovanja MTS-a, Telenora i VIP-a zadovoljava očekivanja korisnika. Međutim taj rezultat u ovom trenutku ide u korist samo tržišnom lideru, odnosno, MTS-u. Telenor i VIP imaju manji tržišni udeo i tendenciju rasta, ali pošto oni koji planiraju da promene mrežu, kao razlog za to navode povoljnije cene i pakete, Telenor i VIP moraju nastupiti agresivnije, nuđenjem povoljnijih paketa i cena usluge”, rekli su predavači VIPOS-a.

Оставите одговор