Poseta sajmu turizma i izložbi “Živeo život”

Najveća turistička manifestacija u jugoistočnoj Evropi i jedinstvena izložba o svakodnevnom životu u bivšoj Jugoslaviji, bili su tema stručne ekskurzije više od 50 studenata Visoke poslovne škole strukovnih studija održane u četvrtak u Beogradu.

Studenti koji slušaju predmet Marketing usluga Medjunarodni marketing, sa druge godine studijskog programa Međunarodna poslovna administracija, kao i treće godine studijskih programa Marketing i trgovina i Bankarstvo i osiguranje, na 36. međunarodnom Sajmu turizma imali su priliku da se upoznaju sa ponudama, ali i načinom rada više od 1.000 izlagača iz rekordnog broja zemalja. Beogradski Sajam turizma i ove godine je okupio najveće turističke organizacije, agencije, turoperatore, hotele, turističke centre gradove, regije i države sa svih kontinenata, koje su posetiocima predstavile aranžmane za predstojeću turističku sezonu.

Posebno upečatljiva, po oceni naših studenata, jeste promocija zemlje partnera ovogodišnjeg Sajma turizma – Indonezije, koja predstavlja svoje egzotične destinacije, ostrva Bali, Javu i Sumatru. Atraktivnu turističku i kulturnu ponudu predstavio je i Alžir, afrička država koja se prvi put pojavljuje na ovoj sajamskoj manifestaciji.

“Imali smo priliku da probamo tursku hranu i grčka pića, te da kao uspomenu dobijemo suvenire iz Tunisa. Način na koji se strane zemlje sa dugom i atraktivnom turističkom tradicijom predstavljaju je zaista upečatljiv, jer sem osnovnih aranžmana može se saznati izuzetno mnogo o njihovoj kulturi, običajima, načinu života… Osnovni utisak je da to nedostaje u sajamskoj ponudi domaćih turističkih destinacija iako se mora priznati da je i na štandovima pojedinih gradova ili regija Srbije bila interesantna ponuda”, kaže naša studentkinja Gordana Mosni.

Nakon obilaska Sajma, studenti valjevske državne visoke škole posetili su svojevrsni “vremeplov” koji je obišlo već 40.000 ljudi – izložbu “Živeo život” u Knez Mihailovoj ulici, na kojoj je prikazano sve ono što je običnom čoveku u bivšoj Jugoslaviji ispunjavalo svakodnevicu u periodu od 1950. do 1990. godine.

Čuveni crveni kiosci sa prvom brzom hranom u vidu viršli u zemičkama, učionica sa skamijama i spomenarima, uz obaveznu kartu i grbove republika SFRJ, mini bioskop sa serijama “Kocka, kocka, kockica” ili “Poletarac”, ili kutak posvećen velikim sportskim uspesima, odveli su naše studente, kako su sami zapisali u knjizi utisaka, u “staro, lepo vreme o kojem su znali samo iz priča svojih roditelja ili rođaka”. Pored prilike da vide kako su tada izgledale igračke, upoznaju se sa džuboksima i long-plej pločama, sednu u “tristaća” ili na vespu, studenti su mogli da saznaju i na koji način su se u vreme socijalizma i samoupravljanja brendirali pojedini čuveni proizvodi široke potrošnje, poput keksa “plazma” ili sok “zlatnih kapi” valjevske Srbijanke.

“Za mlađe posetioce izložba nije toliko nostalgična, ali je svakako prijatna i originalna”, zaključila je naša studentkinja Aleksandra Kosanić.

Оставите одговор