Za valjevski muzej izuzetno koristan pobednički rad studentskog festivala

Vipos i muzej

    Pobednicu ovogodišnjeg Festivala studentkih radova, apsolventkinju Biljanu Ranković i njenu profesorku dr Biljanu Rabasović, primio je direktor Narodnog muzeja dr Vladimir Krivošejev. Biljana Ranković je na Festivalu pobedila istraživačkim projektom „Prilog unapređenju marketing strategije valjevskog muzeja“, koji je zainteresovao čelnika ove ugledne kulturne institucije dr Krivošejeva.
    Tokom realizacije svog projekta, naša studentkinja je istraživala mišljenja i stavove valjevskih nastavnika i profesora o Narodnom muzeju, s obzirom na uočenu pojavu da u zavidnoj poseti koju muzej ostvaruje, vrlo mali udeo je poseta koje ostvaruju valjevski učenici. Unapređenje uloge muzeja među učenicima, kako je zaključila Biljana, može se postići pre svega poboljašanjem promotivnih aktivnosti – od delenja flajera učenicima, preko vanredenih izložbi koje bi razvijale nacionalnu svest i poboljšale znanja nacionalne istorije, do nagradnih konkursa na temu pojedinih originalnih, interesantnih i retkih eksponata.
    „Zahvaljujem se na ovom odličnom radu koji je zaista izvanredan i koristan. Naše službe periodično obavljaju određene analize i istraživanja, ali je potpuno jedna stvar kada to radi unutrašnja služba koja nikada po pravilu ne može da bude objektivna, a potpuno je druga stvar kada neko sa distance to posmatra. Vaš rad je potvrdio neka naša istraživanja, ali ono što je važnije jeste da nas je uputio na neke druge elemente na koje nismo obratili pažnju i koji će nam biti dragoceni u daljem radu. To se pre svega odnosi na elemente internog rada sa publikom iz grada i rada sa školskom populacijom koja bi trebala da organizovano dolazi u muzej u okviru svojih redovnih školskih aktivnosti. Odlično ste ukazali da je centralna postavka osmišljena kao vrsta trodimenzionalnog udžbenika, pre svega iz istorije i kao takva je relativno malo iskorišćena za lokalne učenike“, rekao je direktor valjevskog muzeja u razgovoru sa Biljanom Ranković i profesorkom Rabasović.
    „Na  osnovu rezultata istraživanja, predložila sam konstantan rad na uzajamnoj saradnji muzeja i srednjih škola u cilju pretvaranja muzeja u “drugu učionicu”, naročito imajući u vidu podatak dobijen i ovim istraživanjem, da je prva poseta prekretnica u promeni negativnog ili ravnodušnog stava o muzeju. Naravno, izuzetno sam počastvovana što je moj rad ovako ocenjen u instituciji koja je jedan od najboljih muzeja u Srbiji“, zaključila je Biljana Ranković.

Оставите одговор