Fiskalni sistemi
![]() | Naziv udžbenika: Fiskalni sistemi Autor: mr Miloje Ranković Pismo: latinica Format: B5 Broj strana: 300 Cena: 1.800,00 |
SADRŽAJ:
Predgovor III
1. UVOD U FISKALNI SISTEM 1
1.1. Pojam, ciljevi i zadaci fiskalnog sistema 1
1.2. Planiranje funkcija javnih prihoda i javnih rashoda 4
2. JAVNI RASHODI 7
2.1. Pojam, vrste i podela javnih rashoda 7
2.2. Koncepcije o prirodi javnih rashoda 8
2.3. Politika neutralnih i aktivnih javnih rashoda 9
2.4. Kejnsova teorija aktivnih javnih rashoda 10
2.5. Teorija pokrića javnih rashoda 11
2.6. Glavni oblici državne intevencije preko javnih rashoda 11
2.7. Granice rasta javnih rashoda 13
2.8. Javni rashodi i ekonomska struktura 14
2.9. Dinamika i uzroci rasta javnih rashoda 15
2.10. Javni rashodi i monetarno – kreditni tokovi 18
3. JAVNI PRIHODI 20
3.1. Pojam, funkcije i klasifikacije javnih prihoda 20
3.2. Fiskalna tehnika 21
3.3. Porezi 23
3.3.1. Pojam poreza i teorija opravdanja oporezivanja 23
3.3.2. Klasifikacija poreza 25
3.3.3. Posredno i neposredno oporezivanje 27
3.3.4. Neposredni porezi 28
3.3.4.1. Porez na imovinu 28
3.3.4.2. Porez na prinos 29
3.3.4.3. Porez na dohodak 29
3.3.5. Posredni porezi 30
3.3.5.1. Porez na promet 31
3.3.5.2. Akcize (trošarine) 32
3.3.5.3. Carine 33
3.3.5.4. Monopolski porezi 34
3.4. Prevaljivanje, transformacija i evazija poreza 34
3.5. Principi poreza i doprinosa 36
3.6. Granice oporezivanja 38
3.7. Poreski podsticaji (stimulansi) 40
3.8. Pojam, osnovne karakteristike i podela doprinosa 43
3.9. Parafiskalni prihodi (parafiskaliteti) 44
3.10. Takse 45
3.11. Dopunska sredstva i njihova funkcija . 47
3.12. Javni dug, funkcije i vrste 47
3.13. Fiskalna analiza 50
3.13.1. Fiskalni kapacitet 50
3.13.2. Fiskalno opterećenje 51
3.13.3. Fiskalni rezultat 52
4. BUDŽETI I FONDOVI 53
4.1. Budžeti u teoriji i praksi 53
4.1.1. Pojam i funkcije budžeta 53
4.1.2. Budžetska načela (principi) 54
4.1.3. Struktura budžeta 57
4.1.4. Sastavljanje, donošenje i izvršenje budžeta 58
4.1.5. Izrada budžeta (budžetska inicijativa, planiranje budžetskih prihoda i rashoda, nacrt i predlog budžeta) 59
4.1.6. Donošenje budžeta 61
4.1.7. Izvršenje budžeta 62
4.1.8. Mere za uravnoteženje buđetskih prihoda i rashoda 64
4.1.9. Završni račun budžeta 66
4.1.10. Kontrola budžeta 68
4.1.11. Budžeti u našem zakonodavstvu i praksi 69
4.2. BUDŽETSKI FONDOVI 72
4.3. Fondovi u teoriji i praksi 75
4.3.1. Fondovi (pojam i karakteristike) 75
4.3.2. Sistem finansiranja socijalnog osiguranja u našem zakonodavstvu i praksi 75
4.3.3. Finansiranje obaveznog socijalnog osiguranja 78
5. PORESKI SISTEM U NAŠOJ ZEMLJI 84
5.1. Oporezivanje proizvoda i usluga u prometu 84
5.1.1. Obračunavanje i plaćanje akcize 85
5.1.2. Obračunavanje i plaćanje poreza na dodatu vrednost 90
5.1.2.1. Poreske evidencije o PDV koje vode pravna lica 105
5.1.2.2. Poreske evidencije o PDV koje vode preduzetnici 116
5.1.3. Porez na premije neživotnih osiguranja 121
5.2. Porez na dobit preduzeća 123
5.3. Porez na dohodak građana 138
5.4. Porez na prihod (dobit) od samostalne delatnosti 155
5.5. Porezi na imovinu 168
5.6. Carine u našem fiskalnom sistemu 174
5.7. Jednokratni porez na ekstra dohodak i ekstra imovinu stečene
iskorišćavanjem posebnih pogodnosti 181
5.8. Porez na upotrebu, držanje i nošenje određenih dobara 188
5.9. Zaključna razmatranja o poreskom sistemu u Srbiji 192
6. PORESKI SISTEM DRŽAVA ČLANICA OECD 194
6.1. Oporezivanje prometa u držama članicama OECD( porez na dodatu vrednost i drugi indirektni porezi) 194
6.2. Porez na dobit korporacija u državama članicama OECD 202
6.3. Porez na dohodak građana (fizičkih lica) u fiskalnim sistemima industrijskih razvijenih zemalja – članica OECD 214
6.4. Zaključna razmatranja o poreskom sistemu SAD 221
7. PRILOG: 223
Literatura 299