Ekonomija, EKOd
Studijski program | svi studijski programi | |||
Izborno područje (modul) | svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Ekonomija | |||
Broj ESPB | 7 | Status predmeta (obavezni/izborni) | obavezni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta | – Upoznavanje studenata sa osnovnim ekonomskim kategorijama i zakonitostima: sa ponašanjem reprezentativnog preduzeća, potrošača i njihove interakcije, odnosno, sa najvažnijim makroekonomskim agregatima i njihovim međusobnim odnosima u upotrebi i raspodeli društvenog proizvoda; – Sticanje znanja o načinu na koji društvo upravlja svojim oskudnim resursima za proizvodnju dobara i usluga, koje će uz kasnije stečeno premenljivo ekspertsko znanje omogućiti donošenje kvalitetnih poslovnih odluka; – Osposobljenost za uspešno praćenje materije koja se izučava na drugim ekonomskim predmetima tokom studija. | |||
Ishod predmeta | Nakon uspešno savladanog gradiva, student će biti osposobljen da: – Protumači tokove ekonomskih procesa koji se odvijaju između domaćinstva-preduzeća-države-spoljnog okruženja; – Samostalno koristi metode i tehnike rada pomoću kojih se ocenjuje uspešnost poslovanja preduzeća; – Otkrije mogući uticaj makroekonomskih agregata na stanje ekonomije i poslovnu aktivnost preduzeća; – Ispita uticaje države na stopu privrednog rasta kroz podsticanje štednje, investicija i tehnološkog znanja. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava | 1. Uvod u mikroekonomiju; 2. Preduzeće i preduzetništvo; 3. Ponašanje preduzeća (proizvodnja, troškovi, prihod i profit); 4. Efikasnost i konkurentnost preduzeća; 5. Tipovi i struktura tržišta; 6. Makroekonomski agregati (društveni računi); 7. Makroekonomija otvorene privrede (platni bilans, devizni kursevi, tržište dobara u otvorenoj privredi); 8. Agregatna ponuda i agregatna tražnja; 9. Potrošnja, štednja i investicije u nacionalnoj ekonomiji; 10. Nezaposlenost i inflacija; 11. Privredni rast i razvoj; 12. Ekonomske funkcije države. | |||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživački rad) | 1.Aktivnosti koje prate Power point prezentaciju lekcija u sistemu LMS-a; 2. Izrada i postavljanje seminarskih radova preko LMS-a. | |||
Literatura | ||||
1 | Pavlović Đ., Rakić S., Sredojević D.: Ekonomija, VIPOS, Valjevo, 2008. | |||
2 | Mankiw, N.G., Taylor, P.M.: Ekonomija, (prevod), Data Status, Beograd, 2008. | |||
3 | Burda, M., Viploš, Č.: Makroekonomija, evropski udžbenik, treće izdanje, prevod, Centar za liberalno-demokratske studije, Beograd, 2004. | |||
4 | Samuelson, P., Northaus, W.: Ekonomija, XVIII izdanje, prevod, Mate, Zagreb, 2009. | |||
5 | Jovanović, D., Cvetanović, S.: Ekonomija, Visoka poslovna škola Blace, 2008. | |||
6 | Pindyck, R.S., Rubinfeld, D.L.: Microeconomics, Prentice-Hall, 2009. | |||
7 | Šolak, Z., Mikroekonomija, IGT, Novi Sad, 2006. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Power point prezentacija lekcija na LMS-u, testovi za samoproveru znanja preko LMS-a, seminarski rad: postavljanje i pregledanje preko LMS-a, redovne konsultacije preko foruma i sistema poruka LMS-a, kolokvijumi u Školi | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena 70 | Završni ispit | poena 30 | |
aktivnosti koje prate on-line predavanja | 15 | pismeni ispit (u školi) | 30 | |
praktična nastava | usmeni ispit | |||
kolokvijumi (u školi) | 2X20 | |||
seminarski rad (preko foruma LMS-a) | 15 | |||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |