Engleski 2 za ekonomiste, E2Ed
Studijski program | Poslovna ekonomija | |||
Izborno područje (modul) | svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Engleski 2 za ekonomiste | |||
Broj ESPB | 7 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Obavezni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta |
Razvijanje svih jezičkih veština (čitanje, pisanje, govor i slušanje) na A2/B1 nivou Evropskog jezičkog okvira. Obnavljanje i proširivanje već postojećih znanja studenata o strukturama i funkcijama engleskog jezika. Proširivanje leksike opšteg jezika i usvajanje leksike poslovnog jezika neophodne za komunikaciju u svakodnevnim životnim i poslovnim situacijama. Usvajanje stručne terminologije tipične za ekonomsku struku i poslovanje. Razvijanje socijalnih kompetencija studenata. | |||
Ishod predmeta |
Nakon uspešno savladanog gradiva student će moći da: – Govor: inicira i održi kontakt sa sagovornikom, postavi pitanja, pruži informacije, uputstva, savete i izrazi mišljenje u svakodnevnim životnim i poslovnim situacijama, koristeći opštu leksiku i jednostavniju terminologiju engleskog jezika u oblasti ekonomije i poslovanja. – Slušanje: razume vokabular i fraze koje se koriste u svakodnevnim životnim i poslovnim situacijama ekonomske struke; razume uobičajena pitanja i odgovore u vezi sa svakodnevim poslovnim temama i situacijama, kao i uputstva, savete, zahteve i mišljenja izražena jednostavnim jezičkim strukturama i frazama. – Čitanje: razume pitanja, informacije, zahteve, uputstva, savete i stavove izražene jednostavnim jezičkim strukturama i frazama u pisanoj formi; razume tekstove u kojima preovlađuju visokofrekventne strukture i fraze u vezi sa svakodnevnim i poslovnim situacijama, i ekonomskim pitanjima. – Pisanje: koristi jednostavnije strukture i fraze da bi ostvario jednostavnu poslovnu korespondenciju (pismo, faks, e-mail) i izrazio svoje mišljenje u pisanoj formi |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Tematika i terminologija: a) Profil i prezentacija kompanije; Poslovni sastanci; Telefonski razgovori; Planiranje i dogovori; Trendovi; Zapošljavanje, oglasi i intervjui za posao; b) Aktivnosti i odgovornosti na radnom mestu; Planovi; Prodaja; Proizvodi i usluge; Aktivnosti kompanije. 2. Gramatičke strukture: a) present and past tenses; comparison of adjectives and adverbs; future forms; modal verbs for advice and polite requests; the passive voice; b) present simple and continuous; past simple; going to for future plans; will for offers and suggestions; adverbs of manner; comparison of adjectives; gerund; countable and uncountable nouns. 3. Poslovna korespondencija (faks, poslovno pismo, e-mail). |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživački rad) | 1. Uvežbavanje gramatičkih struktura, vokabulara i funkcija engleskog jezika kroz četiri jezičke veštine (govor, slušanje, čitanje i pisanje) na A2/B1 nivou Evropskog jezičkog okvira. 2. Simuliranje svakodnevnih i poslovnih situacija kroz rad u paru ili grupi. 3. Diskusije, studije slučaja, prezentacije. |
|||
Literatura | ||||
1 | Glišović, G. (2011): Business English 1. Visoka poslovna škola strukovnih studija Valjevo. Valjevo | |||
2 | Ibbotson, M., B. Stephens (2006): Business Start-Up 2 Student’s Book. Cambridge University Press. Cambridge. | |||
3 | Ibbotson, M., B. Stephens (2006): Business Start-Up 2 Workbook. Cambridge University Press. Cambridge. | |||
4 | ||||
5 | ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave |
Predavanja iz elektronskog materijala u LMS-u; domaći zadaci i testovi za samoproveru znanja preko LMS-a; redovne konsultacije preko foruma i sistema poruka LMS-a. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena 60 | Završni ispit | poena 40 | |
on-line aktivnost | 10 | pismeni ispit (u školi) | 40 | |
praktična nastava | usmeni ispit | |||
kolokvijumi (u školi) | 2×25 | |||
seminari | ||||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |