Marketing usluga, MUSd
Studijski program | svi studijski programi | |||
Izborno područje (modul) | svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija | osnone strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Marketing usluga | |||
Broj ESPB | 7 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Obavezni/Izborni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta |
– Osposobljavanje studenata za razumevanje specifične prirode usluga i implikacija ovih specifičnosti na marketing strategije – Ovladavanje znanjima i veštinama primene marketing koncepcije za kreiranje poslovnog uspehau rastućem sektoru usluga. |
|||
Ishod predmeta |
Student koji uspešno završi ovaj predmet osposobljen je da: – Razume specifičnu i složenu prirodu uslužnog proizvoda – Primeni odgovarajuće strategije upravljanja uslugama (istraživanje, dizajniranje usluga, odabir ciljnog tržišta, promocija, pozicioniranje…) – Organizuje i realizuje istraživanje kvaliteta usluga, zadovoljstva korisnika, uslužnih susreta, ljudi, uslužnog ambijenta i dr. – Kreira preporuke za unapređenje marketing strategije na osnovu rezultata istraživanja |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Uslužna ekonomija danas 2. Definisanje, karakteristike i klasifikacija usluga 3. Kvalitet usluga 4. Satisfakcija potrošača usluga 5. Dizajniranje, brendiranje i pozicioniranje usluga 6. Politika cena i kanali distribucije usluga 7. Uslužni susreti i upravljanje ljudima u uslužnim organizacijama 8. Fizički dokazi i uslužni ambijent 9. Integrisano marketinško komuniciranje u uslugama 10. Upravljanje ponudom i tražnjom u uslužnom sektoru 11. Marketing istraživanja usluga |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživački rad) | 1. Rešavanje studija slučaja – materijal na kursu predmeta na LMS-u 2. Vežbe iz materijala na kursu predmeta na LMS-u. |
|||
Literatura | ||||
1 | Sudžuk D.: Marketing usluga; VIPOS Valjevo, 2010 | |||
2 | Veljković, S. Marketing usluga. Beograd: Ekonomski fakultet, 2009 | |||
3 | Senić, R. Senić, V. Menadžment i marketing usluga. Kragujevac: Ekonomski fakultet, 2008 | |||
4 | Grönroos C. Service Management and Marketing. West Sussex: John Wiley and Sons, 2007 | |||
5 | Lovelock, C. Wirtz J. Services Marketing: People, Technology, Strategy. 7th ed. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall, 2011 | |||
6 | Journal of Services Marketing. Emerald Group Publiching | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave |
Predavanja iz elektronskih materijala na LMS-u; testovi za samoproveru znanja preko LMS-a; redovne konsultacije preko foruma i sistema poruka LMS-a; vežbe iz materijala na kursu ovog predmeta na LMS-u; seminarski rad: priprema za izradu, postavljanje i pregledanje preko foruma LMS-a. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena 70 | Završni ispit | poena 30 | |
aktivnosti on-line predavanja (preko LMS-a) | 10 | pismeni ispit (u školi) | 30 | |
praktična nastava | usmeni ispit | |||
kolokvijumi (u školi) | 2×25 | |||
seminari (preko foruma LMS-a) | 10 | |||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |