Poslovni informacioni sistemi, PISd
Studijski program | POSLOVNA INFORMATIKA | |||
Izborno područje (modul) | ||||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije / studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Poslovni informacioni sistemi | |||
Broj ESPB | 7 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Obavezni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta |
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim karakteristikama poslovnih informacionih sistema. Pri tome student se upoznaje sa svim fazama životnog ciklusa informacionog sistema, od akvizicije zahteva i poslovnog modeliranja, do eksploatacije i modifikacije informacionog sistema. Kroz ovladavanje znanjima o poslovnih informacionim sistemima, student treba da integriše ranije usvojena informatička znanja. | |||
Ishod predmeta |
Student koji uspešno završi ovaj predmet osposobljen je za: – prepoznavanje strukture, uloge i funkcije poslovnog informacionog sistema – modeliranje organizacionih entiteta i poslovnih procesa korišćenjem UML jezika – učestvovanje u projektima razvoja poslovnog informacionog sistema – administriranje rada i iniciranje modifikacije poslovnog informacionog sistema – korišćenje savremenih integrisanih poslovnih informacionih sistema |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Osnovni pojmovi (definicija IS, uloga, značaj, struktura i arhitektura IS, tipovi i vrste IS) 2. Modeli životnog ciklusa IS, kaskadne metode razvoja, inkrementalno-iterativne metode, agilne metode razvoja IS 3. Struktuirana analiza sistema, tehnike i alati analize sistema, CASE alati 4. Metamodeli: ujedinjeni jezik za modeliranje – UML, Zahmanov okvir, Model zrelosti procesa (CMM) 5. Vrste poslovnih informacionih sistema, transakcioni sistemi, sistemi za izveštavanje, sistemi za podršku odlučivanju -DSS, grupni sistemi za podršku odlučivanju – GDSS, OLAM i OLTP sistemi, poslovni informacioni sistmi posebne namene 6. Upravljanje znanjem, ekspertni sistemi, veštačka inteligencija, sistemi za podršku menadžmentu 7. Odlučivanje pri nabavci i razvoju poslovnih informacionih sistema, planiranje, sagledavanje mogućnosti i potreba, selekcija dobavljača, standardi kvaliteta, održavanje i eksploatacija informacionog sistema, zaštita podataka, modifikacija sistema |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) | Nastava se bazira na obradi većeg broja praktičnih primera, kroz zajedničke vežbe na računaru, timske projekte i individualni rad.Praktična nastava obuhvata sledeće vidove aktivnosti: 1.modeliranje procesa i entiteta korišćenjem UML-a i adekvatnih softverskih alata 2. projektovanje informacionih sistema za određene namene, uz integrisanje ranije usvojenih informatičkih znanja iz programiranja, veb dizajna i baza podataka 3. izrada timskih projekata na dizajniranju i realizaciji jednostavnijih poslovnih informacionih sistema 4. produbljivanje teoretskih znanja kroz seminarsku obradu zadatih tema |
|||
Literatura | ||||
1 | Rolf T. Wigand et al., Introduction to business information systems, Springer 2003. | |||
2 | Grejdi Buh, DŽejms Rambo, Ajvar DŽakobson, UML vodič za korisnike, CET, 2002 | |||
3 | Paul Bocij, Andrew Greasley, Simon Hickie, Business information systems: technology, development and management, Pearson Education 2009. |
|||
4 | Alempije Veljović, UML osnove objektnog programiranja, Kompjuter biblioteka, 2004. | |||
5 | Mark W. Huber, James Norrie, Craig A. Piercy, Patrick G. McKeown, Introduction to Business Information Systems, John Wiley & Sons 2010. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 0 | 2 | ||
Metode izvođenja nastave |
Teoretski deo nastave se usvaja putem prezentacija, praćenjem literature i konsultacijama sa nastavnicima preko DLS-a. Takođe se primenjuju i metode aktivne nastave, kroz samostalnu obradu zadatih teoretskih tema, putem seminarskog rada koji se predaje i koriguje preko DLS-a. Praktični deo nastave se realizuje kroz samostalni rad studenta na realizaciji timskoh projekata koji simuliraju situacije u stvarnom poslovnom okruženju i koji se između članova tima koordiniraju putem fokus grupa na DLS-u. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena | Završni ispit | poena | |
on-line aktivnost | 10 | pismeni ispit | 30 | |
timski projekat preko foruma na DLS-u | 30 | usmeni ispit | ||
kolokvijum | 15 | |||
on-line seminar preko DLS-a | 15 |