Engleski jezik za ekonomiste 3, E3E
Studijski program | Poslovna ekonomija | |||
Izborno područje (modul) | svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Engleski jezik za ekonomiste 3 | |||
Broj ESPB | 4 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Obavezni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta |
Dalje razvijanje svih jezičkih veština (čitanje, slušanje, pisanje i govor) na B1.2/B2.1 nivou Zajedničkog evropskog okvira za jezike. Proširivanje leksike opšteg i poslovnog jezika i osposobljavanje studenata da kompetentno komuniciraju u različitim poslovnim situacijama. Usvajanje složenijih jezičkih struktura i terminologije koja se koristi u ekonomiji i poslovanju. Razvijanje socijalnih kompetencija studenata. | |||
Ishod predmeta |
Nakon uspešno savladanog predmeta student će moći da: – Govor: učestvuje u razgovoru i pruži jasne i detaljne opise i prezentacije na širi spektar tema u svakodnevnim životnim i poslovnim situacijama i da pri tom navede primere, izrazi i argumentuje svoje mišljenje, koristeći raznovrsniju opštu leksiku i poslovnu terminologiju iz oblasti ekonomije i složenije strukture rečenice; učestvuje i vodi jednostavnije pregovore. – Slušanje: adekvatno interpretira glavne ideje lingvistički kompleksnijeg govora u vezi sa životnim i poslovnim situacijama; prati sa razumevanjem jednostavnije pregovore, prezentacije i izlaganja u oblasti ekonomije i poslovanja; razume najveći deo audio materijala na standardnom jeziku. – Čitanje: adekvatno interpretira informacije, upitnike, uputstva, molbe, savete i stavove izražene raznovrsnijim jezičkim strukturama i frazama u pisanoj formi; koristi informacije i može da preformuliše duže tekstove i jednostavnije autentične članke i izveštaje u vezi sa savremenim ekonomskim i poslovnim pitanjima; upoređuje informacije o proizvodima i uslugama u svojoj oblasti poslovanja. – Pisanje: koristi raznovrsnije jezičke strukture i fraze da bi ostvario složeniju poslovnu korespondenciju (formalna pisma, uputstva, upitnici, zahtevi, imejl) i napisao svoju radnu biografiju (CV). |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Tematika i terminologija: Poslovna komunikacija; Poslovna kultura; Brendovi; Reklamiranje i marketing; Hoteli i hotelski sadržaji; Agencijsko poslovanje; Bankarstvo; Finansije; Agroekonomija i zadruge; Zapošljavanje i intervjui za posao. 2. Gramatičke strukture: Present and past tenses; future forms; noun combinations; comparison of adjectives and adverbs; modal verbs – advice, obligation, necessity and prohibition; articles; reported speech; the passive voice; conditional sentences. 3. Poslovna korespondencija i pisanje radne biografije (CV-a). |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) | 1. Uvežbavanje gramatičkih struktura, vokabulara i funkcija engleskog jezika kroz četiri jezičke veštine (govor, slušanje, čitanje i pisanje) na B1.2/B2.1 nivou Zajedničkog evropskog okvira za jezike. 2. Simuliranje poslovnih situacija kroz rad u paru ili grupi (telefoniranje, sastanci, opisivanje grafikona, pregovori, dogovori, intervju za posao) 3. Studije slučaja: Kreiranje i prezentacija reklamne kampanje; Biranje najboljeg/najadekvatnijeg hotela za održavanje seminara. 4. Obrada autentičnih članaka iz oblasti ekonomije i poslovanja. |
|||
Literatura | ||||
1 | Dugošija, T. (2011): Business English 2. Visoka poslovna škola strukovnih studija Valjevo. Valjevo. | |||
2 | Harding, K. (2005): Going International – English for Tourism, Student’ Book. Oxford University Press. | |||
3 | Whitby, N. (2006): Business Benchmark Pre-Intermediate to Intermediate Student’s Book. Cambridge University Press. Cambridge. | |||
4 | Landa, M. (2007): Privredno poslovni rečnik. Građevinska knjiga. Beograd. | |||
5 | Veličkov, LJ. (2001): Poljoprivredni rečnik. Privredni pregled. Beograd. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Metode izvođenja nastave |
Aktivno učešće studenata na predavanjima i vežbama, rad u malim grupama sa akcentom na komunikativnom pristupu učenju stranog jezika, studije slučaja, igre po ulogama, simulacije, primena Interneta u nastavi. Od studenata se očekuje da redovno prisustvuju nastavi i da budu pripremljeni za čas. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | 60 | Završni ispit | 40 | |
aktivnost u toku predavanja |
10 | pismeni ispit | ||
praktična nastava | usmeni ispit | 40 | ||
kolokvijumi | 50 | |||
seminari | ||||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |