Osnovi programiranja, PRO

 

Studijski program Poslovna informatika i programiranje
Izborno područje (modul)
Vrsta i nivo studija osnovne strukovne studije / studije prvog stepena
Naziv predmeta Osnovi programiranja
Broj ESPB 7 Status predmeta (obavezni/izborni) Obavezni
Uslov
Cilj
predmeta
 Upoznavanje studenata sa osnovnim postavkama programerske profesije i principa programiranja
• Sticanje znanja o načinu razvoja algoritama i osnovnim strukturama podataka
• Praktično osposobljavanje za korišćenje predmetnog radnog okruženja za razvoj u jeziku Java
• Primena objektno orijentisanih koncepata programiranja na ilustrativnim primerima
• Osposobljavanje za razvoj jednostavnijih programa u praksi
Ishod
predmeta
Student koji uspešno završi ovaj predmet osposobljen je da:
• Unese, testira i modifikuje u skladu sa specifikacijom postojeće jednostavnije programe u programskom jeziku Java i radnom okruženju NetBeans IDE 7
• Samostalno razvije algoritme za rešavanje jednostavnijih problema i implementira ih u programskom jeziku Java
• Testira samostalno napisane programe u datom razvojnom okruženju
• Koristi dokumentaciju koja se odnosi na dati programski jezik
• U budućnosti lakše savlada neki drugi programski jezik, zahvaljujući usvojenim osnovama algoritamskog rezonovanja i proceduralnih i objektno orijentisanih koncepata programiranja
Sadržaj predmeta
Teorijska
nastava
1. Programiranje kao tehnička delatnost i profesija.
2. Predstavljanje podataka. Primitivni tipovi i konstante. Predstavljanje znakova: ASCII i UNICODE. Identifikator, promenljiva, deklaracija. Prosti i složeni tipovi podataka
3. Izrazi kao složeni sastav operatora i operanada.
4. Tok izvršenja programa i kontrolne strukture. Sekvenca (blok), selekcija (if-else, switch), iteracija(while, do, for). Primeri programa koji koriste ove kontrolne strukture.
5. Koncepti objektno orjentisanog programiranja.
6. Paketi. Deklarisanje, uvoz paketa, konflikti imena. Prava pristupa paketu. Hijerarhija paketa.
7. Izuzeci. Otkrivanje grešaka, pojam obrade izuzetaka. Rad sa grafičkim korisničkim interfejsom (GUI).
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) 1. Demonstracija različitih tipova podataka, maksimalne i minimalne vrednosti po tipovima.
2. Rad sa stringovima i odgovarajuće metode.
3. Demonstracija aritmetičkih operacija. Primer konverzije valuta u menjačnici.
4. Demonstracija kontrolnih struktura sa karakterističnim primerima: parnost brojeva, dužina meseca, obračun zarade za zaposlene,
5. Formiranje zbira elemenata niza, tablica množenja, složeniji primer obračuna utroška električne energije.
6. Rad sa nizovima i matricama. Primer: obračun kamate na niz štednih uloga.
Literatura
1 Laslo Kraus, Programski jezik Java sa rešenim zadacima, Akademska misao 2013
2 B.Votson, C# 4.0: kako do rešenja, Mikro knjiga, Beograd, 2011.
3 http://netbeans.org/
4 Milan Maksimović, Aleksandar Petrović, Programski jezik Java, PC PRESS, Beograd, jul 1996.
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
Predavanja Vežbe DON Studijski istraživački rad Ostali časovi
2 2 0
Metode
izvođenja
nastave
Upoznavanje studenata sa principima i praktičnim aspektima programiranja u okviru predavanja. Praktična primena i demonstracija ovih znanja kroz rešavanje zadataka na vežbama.Samostalno rešavanje i odbrana domaćih zadataka na računaru.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze poena Završni ispit poena
aktivnost u toku
predavanja
10 pismeni ispit 70
vežbe 4×5 usmeni ispit
kolokvijumi
seminari
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno  u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd……