Osnovi programiranja, PRO
Studijski program | Poslovna informatika i programiranje | |||
Izborno područje (modul) | ||||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije / studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Osnovi programiranja | |||
Broj ESPB | 7 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Obavezni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta |
Upoznavanje studenata sa osnovnim postavkama programerske profesije i principa programiranja • Sticanje znanja o načinu razvoja algoritama i osnovnim strukturama podataka • Praktično osposobljavanje za korišćenje predmetnog radnog okruženja za razvoj u jeziku Java • Primena objektno orijentisanih koncepata programiranja na ilustrativnim primerima • Osposobljavanje za razvoj jednostavnijih programa u praksi |
|||
Ishod predmeta |
Student koji uspešno završi ovaj predmet osposobljen je da: • Unese, testira i modifikuje u skladu sa specifikacijom postojeće jednostavnije programe u programskom jeziku Java i radnom okruženju NetBeans IDE 7 • Samostalno razvije algoritme za rešavanje jednostavnijih problema i implementira ih u programskom jeziku Java • Testira samostalno napisane programe u datom razvojnom okruženju • Koristi dokumentaciju koja se odnosi na dati programski jezik • U budućnosti lakše savlada neki drugi programski jezik, zahvaljujući usvojenim osnovama algoritamskog rezonovanja i proceduralnih i objektno orijentisanih koncepata programiranja |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Programiranje kao tehnička delatnost i profesija. 2. Predstavljanje podataka. Primitivni tipovi i konstante. Predstavljanje znakova: ASCII i UNICODE. Identifikator, promenljiva, deklaracija. Prosti i složeni tipovi podataka 3. Izrazi kao složeni sastav operatora i operanada. 4. Tok izvršenja programa i kontrolne strukture. Sekvenca (blok), selekcija (if-else, switch), iteracija(while, do, for). Primeri programa koji koriste ove kontrolne strukture. 5. Koncepti objektno orjentisanog programiranja. 6. Paketi. Deklarisanje, uvoz paketa, konflikti imena. Prava pristupa paketu. Hijerarhija paketa. 7. Izuzeci. Otkrivanje grešaka, pojam obrade izuzetaka. Rad sa grafičkim korisničkim interfejsom (GUI). |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) | 1. Demonstracija različitih tipova podataka, maksimalne i minimalne vrednosti po tipovima. 2. Rad sa stringovima i odgovarajuće metode. 3. Demonstracija aritmetičkih operacija. Primer konverzije valuta u menjačnici. 4. Demonstracija kontrolnih struktura sa karakterističnim primerima: parnost brojeva, dužina meseca, obračun zarade za zaposlene, 5. Formiranje zbira elemenata niza, tablica množenja, složeniji primer obračuna utroška električne energije. 6. Rad sa nizovima i matricama. Primer: obračun kamate na niz štednih uloga. |
|||
Literatura | ||||
1 | Laslo Kraus, Programski jezik Java sa rešenim zadacima, Akademska misao 2013 | |||
2 | B.Votson, C# 4.0: kako do rešenja, Mikro knjiga, Beograd, 2011. | |||
3 | http://netbeans.org/ | |||
4 | Milan Maksimović, Aleksandar Petrović, Programski jezik Java, PC PRESS, Beograd, jul 1996. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 0 | ||
Metode izvođenja nastave |
Upoznavanje studenata sa principima i praktičnim aspektima programiranja u okviru predavanja. Praktična primena i demonstracija ovih znanja kroz rešavanje zadataka na vežbama.Samostalno rešavanje i odbrana domaćih zadataka na računaru. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena | Završni ispit | poena | |
aktivnost u toku predavanja |
10 | pismeni ispit | 70 | |
vežbe | 4×5 | usmeni ispit | ||
kolokvijumi | ||||
seminari | ||||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |