Računarska grafika i multimedija, RGM
Studijski program | Poslovna informatika i programiranje | |||
Izborno područje (modul) | ||||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije / studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Računarska grafika i multimedija | |||
Broj ESPB | 7 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Izborni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta |
Cilj predmeta je razumevanje uloge računarske grafike i multimedije u savremenom poslovanju i komunikaciji i ovladavanje osnovnim tehnikama izrade grafičkih i multimedijalnih sadržaja. | |||
Ishod predmeta |
Po uspešnom završetku ovog predmeta, studenti bi trebalo da budu osposobljeni da: – samostalno kreiraju poster, flajer, brošuru ili slično grafičko rešenje – samostalno kreiraju logotip ili ilustraciju na zadatu temu – snime i obrade fotografiju na zadatu temu/potrebu – samostalno kreiraju jednostavnu reklamu, video zapis ili reklamu na zadatu temu – osmisle i kreiraju multimedijalni zapis na zadatu temu |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Rasterska grafika: Osnovni pojmovi (razlika između vektorske i rasterske grafike, pikseli, rezolucija, osnove teorije boja, formati…), softver za rastersku grafiku 2. Kreiranje rasterskih dokumenata: tehnike obrade rasterskih objekata (paleta alatki, rad u slojevima, selekcija, transformacija, bojenje, osvetljenost, filteri, akcije, unos i uređenje teksta…), kreiranje sadržaja za Veb, priprema za štampu i publikovanje. 3. Vektorska grafika: Osnovni pojmovi (vektori, tačka, linija, 2d, 3d objekti, formati…), softver za vektorsku grafiku. 4. Kreiranje vektorskih dokumenata: tehnike obrade vektorskih objekata (alatke, selekcija, transformacija, bojenje, tipografija, dizajniranje logotipa, efekti…), priprema za štampu i publikovanje. 5. Fotografija: Obrada fotografija (boje, kontrast, osvetljenost, intenzitet, retuširanje, akcije…) 6. Zvuk: Osnovi pojmovi, softver. Snimanje, obrada i montaža zvuka i efekata. 7. Video: Osnovni pojmovi,formati video zapisa, softver za obradu, uređaji za snimanje. Obrada video zapisa. 8. Osnovne animacije: efekati, softver za izradu animacija. 9. Primena, analiza slučajeva. |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) | Vežbe 1: Rasterska grafika Vežbe 2: Vektorska grafika Vežbe 3: Obrada fotografija Vežbe 4: Obrada zvuka Vežbe 5: Video editovanje Vežbe 6: Animacija Projekat- Multimedija: Kreiranje multimedijalnog zapisa na zadatu temu. |
|||
Literatura | ||||
1 | D. M. Cvetković,Računarska grafika, CET, Beograd, 2006 | |||
2 | Grupa autora, Adobe Illustrator CS6,CET, Beograd, 2012 | |||
3 | Grupa autora, Adobe Photoshop CS6,CET, Beograd, 2012 | |||
4 | Jennifer Smith, Jeremy Osborn, AGI Creative Team, Adobe Creative Suite 5 Design Premium: digitalna učionica, Mikro knjiga, 2011 | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 0 | ||
Metode izvođenja nastave |
Predavanja sa demonstracijama na računaru i analizama slučajeva; individualne vežbe studenata za računarom (tehnike korišćenja programa, priprema samostalnih radova) i izrada domaćih zadataka. Projekat: Multimedija: Kreiranje multimedijalnog zapisa na zadatu temu. |
|||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena | Završni ispit | poena | |
vežbe i domaći zadaci | 30 | pismeni ispit | 30 | |
projekat | 40 | usmeni ispit |