Brend menadžment, MBRM

Studijski program Poslovna ekonomija i informatika
Vrsta i nivo studija master strukovne studije
Naziv predmeta Brend menadžment
Broj ESPB 6 Status predmeta (obavezni/izborni) Izborni
Cilj
predmeta
Student će razumeti postupak brendiranja, karakteristike brenda, elemente identiteta, razvoj i primenu brendiranja. Tokom nastave na ovom predmetu student će biti upoznat sa značajem brendiranja i njegovim direktnim uticajem na uspešnost poslovanja.
Ishod
predmeta
Student će biti osposobljen da:
– opiše osnove brend menadžmenta
– samostalno osmisli uspešnu brend strategiju i predloži strategiju pozicioniranja brenda
– pimenjuje tradicionalne i nove metode, postupke i strategije brendiranja radi što uspešnijeg tržišnog nastupa
– kreira i upravlja vrednostima brenda
Sadržaj predmeta
Teorijska
nastava
1. Pojam i razvoj koncepta brenda
2. Izvor dodate vrednosti brenda
3. Veze između savremenog potrošača i brenda
4. Pozicioniranje brenda
5. Strategije brendiranja i mogućnosti ekstenzije brenda
6. Kreiranje vrednosti brenda
7. Utvrđivanje vrednosti brenda
8. Elementi identiteta brenda
9. Čulno brendiranje
10. Specifični aspekti brendiranja (Brend u sektoru usluga, brendiranje područja…)
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) 1. Rešavanje studija slučaja samostalno i u grupama
2. Izrada, prezentacija i analiza uspešnih brendova na primerima iz prakse
3. Poseta firmama i analiziranje uticaja brenda na poslovanje posećenih firmi
Literatura
1 Veljković S., Brend menadžment, Ekonomski fakultet, Beograd, 2010
2 Cicvarić S., Brend – Kreiranje, pozicioniranje i održavanje, Zadužbina Andrejević,Beograd, 2006
3 Keler K., Strategic Brand Management – Building, Measuring and Managing Brand Equity, Prentice Hall Pearson,
Education Internationa, 2003
4 Keler K., Slučajevi najbolje prakse u brendiranju, Mas Medija, 2008
5 Rakita B., Mitrović I., Brend menadžment, Savremena Administracija, Beograd, 2007.
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
Predavanja Vežbe DON Studijski istraživački rad Ostali časovi
2 2 2
Metode
izvođenja
nastave
„ex katedra“ metodom, analizom studija slučaja iz prakse, radionicama, igra uloga, kvizovi znanja, prezentacija, debate, izrada projekta…
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze poena 70 Završni ispit poena 30
aktivnost u toku
predavanja
10 pismeni ispit
praktična nastava 15 usmeni ispit 30
kolokvijumi 30
projekat 15
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno  u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd……