Međunarodno poslovanje, MMEP
Studijski program | Poslovna ekonomija i informatika | |||
Vrsta i nivo studija | master strukovne studije | |||
Naziv predmeta | Međunarodno poslovanje | |||
Broj ESPB | 6 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Izborni | |
Cilj predmeta |
Cilj predmeta je: – sticanje teorijskih znanja potrebnih za uključivanje malih i srednjih preduzeća na međunarodno tržište; – ovladavanje praktičnim znanjima i veštinama neophodnim za organizovanje i sprovođenje kompletnog izvoznog/uvoznog posla; – ovladavanje veštinama internet marketinga, elektronskog plaćanja i ostalim veštinama neophodnim za savremen pristup međunarodnom poslovanju. |
|||
Ishod predmeta |
Nakon uspešno savladanog gradiva, student će biti osposobljen da: – objasni opiše značaj međunarodnog poslovanja za mala i srednja preduzeća i proceni uticaj poslovnog okruženja na posao na međunarodnom tržištu; – proceni moguće načine finansiranja međunarodnog posla i osiguranja od rizika; – uoči specifičnosti instrumenata marketing miksa u međunarodnom marketingu i odabere odgovarajuću kombinaciju; – pripremi neophodnu dokumentaciju za izvozni/uvozni posao; – vrednuje i primenjuje savremene trendove u međunarodnom poslovanju. |
|||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava |
1. Međunarodno poslovanje, pojam i značaj za poslovanje malih i srednjih preduzeća; 2. Poslovno okruženje u međunarodnom poslovanju: ekonomsko, pravno, političko i kulturno; 3. Međunarodne i nacionalne institucije od značaja za poslovanje na međunarodnom tržištu; 4. Specifičnosti instrumenata marketing miksa u međunarodnom marketingu; 5. Izvoz i uvoz kao osnovne forme poslovanja malih i srednjih preduzeća u međunarodnom poslovanju i dokumentacija koja ih prati; 6. Carinski sistem i carinski postupak; 7. Finansiranje međunarodnih poslova; 8. Osiguranje od rizika poslovanja na međunarodnom tržištu; 9. Internet marketing i savremeni trendovi u međunarodnom poslovanju. |
|||
Praktična nastava (vežbe, DON, praktični istraživački rad) | 1. Studije slučaja vezane za poslovanje na međunarodnom tržištu; 2. Radionica iz oblasti multikulturalnog marketinga; 3. Popunjavanje dokumenata neophodnih za uvozni i izvozni posao; 4. Popunjavanje carinske dokumentacije; 5. Praktična primena instrumenata iz oblasti finansiranja međunarodnog poslovanja; 6. Radionica iz oblasti finansiranja dugoročnih izvoznih kredita preko nacionalnih i međunarodnih institucija finansiranja; 7. Posete preduzećima koja se bave poslovanjem na međunarodnom tržištu. |
|||
Literatura | ||||
1 | Rakita, B., Međunarodni marketing, CID, Ekonomski fakultet, Beograd, 2012. | |||
2 | Kozomara, J., Osnove međunarodnog poslovanja – Spoljnotrgovinske robne transakcije, CID, Ekonomski fakultet, Beograd, 2013. | |||
3 | Kozomara, J., Stojadinović Jovanović, S., Međunarodno poslovno finansiranje, CID, Ekonomski fakultet, Beograd, 2011. | |||
4 | Laušević, LJ., Finansiranje spoljne trgovine Srbije, Institut za poslovna istraživanja, Beograd, 2013. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 2 | ||
Metode izvođenja nastave |
Predavanja, samostalno proučavanje literature, analiziranje primera kroz studije slučaja, grupne diskusije, radionice, prezentacije radova, testovi. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | poena 50 | Završni ispit | poena 50 | |
aktivnost | pismeni ispit | 50 | ||
praktična nastava | 5 | usmeni ispit | ||
kolokvijum/test | 15 | praktični ispit | ||
projekat | 30 |