Studijski programi 2021 – DLS

 

  • Naziv studijskog programa: Poslovna ekonomija – studije na daljinu
  • Obrazovno-naučno polje: Društveno-humanističke nauke
  • Naučna, stručna oblast: Ekonomske nauke
  • Vrsta studija: Osnovne strukovne studije
  • Stručni naziv: Strukovni ekonomista
  • Dužina studija: Tri godine – šest semestara

Ciljevi na kojima se zasniva studijski program Poslovna ekonomija – studije na daljinu usklađeni su sa osnovnim postulatima Bolonjskog procesa kao i sa Zakonom o visokom obrazovanju (odgovarajući izbor programskih sadržaja, mentorski pristup, prilagođenost programskih sadržaja zahtevima tržišta i slično), pri čemu se uvažavaju i osnovne specifičnosti strukovnih studija čije je glavno obeležje praktična orijentacija studijskih programa.

Studijski program Poslovna ekonomija – studije na daljinu odražava sve aktuelnosti u pravcima razvoja visokog obrazovanja u Srbiji, kao i osnovne ciljeve Akademije strukovnih studija Zapadna Srbija na polju inoviranja i unapređivanja sadržaja i načina izvođenja nastave, saradnje sa privredom i obrazovnim strukturama i težnje ka povećanju praktičnosti, efektivnosti i efikasnosti studiranja.

Ciljevi studijskog programa Poslovna ekonomija – studije na daljinu usmereni su na sticanje kompetencija i praktičnih veština za obavljanje raznovrsnih poslova visokog nivoa stručnosti u oblasti poslovne ekonomije, u skladu sa savremenim tendencijama vezanim za poslovanje preduzeća, banaka, osiguravajućih društava, marketinških agencija, trgovinskih kompanija, kao i institucija i preduzeća u javnom sektoru i u sektoru turizma.

Studijski program Poslovna ekonomija – studije na daljinu ima dva modula:

U okviru modula Finansije, bankarstvo i osiguranje studenti će ovladati stručnim i praktičnim veštinama potrebnim za: primenu finansijske analize i korporativno upravljanje, sprovođenje metodologije kreditne politike, pribavljanje i ulaganje finansijskih sredstava na nivou preduzeća, primenu savremenih metoda i tehnika kojima se sprovode i usvajaju procedure poslovanja banaka i osiguravajućih društava, kao i veštinama vezanim za upravljanje rizicima u preduzećima, bankama i osiguravajućim društvima.

Ciljevi modula Marketing, trgovina i turizam su razvijanje sposobnosti i specifičnih praktičnih veština za empirijsku analizu potrošačke tražnje, realizovanje marketinških aktivnosti na domaćem i stranom tržištu, primenu alata poslovne komunikacije, primenu marketing koncepcije u oblasti usluga, posebno trgovine i turizma, primenu logističkih principa poslovanja i usvajanje kritičke sposobnosti analize za marketinško odlučivanje.

Ishodi obrazovanja na studijskom programu Poslovna ekonomija – studije na daljinu su znanja i veštine koje su u skladu sa strukovnim studijama. Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti:

  • analize, sinteze i predviđanja rešenja i posledica
  • ovladavanja metodama, postupcima i procesima istraživanja u poslovnoj ekonomiji
  • razvoja kritičkog i samokritičkog mišljenja i pristupa
  • primene znanja u praksi
  • razvoja komunikacionih sposobnosti i spretnosti, kao i saradnje sa užim socijalnim i međunarodnim okruženjem
  • poštovanja načela poslovne etike.

Savladavanjem studijskog programa student, u zavisnosti od izabranog modula, stiče predmetno-specifične sposobnosti:

Na modulu Finansije, bankarstvo i osiguranje:

  • samostalno vodi složene projekte i obavlja poslove u procesima finansiranja privrede i građana, plasmana proizvoda osiguranja i investiranja u osiguravajućim kompanijama, finansijske analize i trgovanja na pojedinim segmentima finansijskog tržišta
  • razlikuje, primeni i analizira u praksi najčešće korišćene instrumente i mehanizme upravljanja finansijama preduzeća, ocene efektivnosti i prihvatljivosti investicionih projekata, poslovanja banaka, osiguravajućih društava i finansijskih tržišta
  • planira, proceni rizike i napravi optimalan izbor alternativa kod upotrebe finansijskih instrumenata osiguranja, bankarskog poslovanja, berzanskog poslovanja i finansiranja preduzeća
  • kreira odgovarajući pristup u okviru upravljanja filijalom banke, osiguravajuće kompanije, odnosno druge finansijske institucije
  • rešava složene probleme u oblasti finansija, bankarstva i osiguranja.

Na modulu Marketing, trgovina i turizam:

  • definiše, organizuje, realizuje i koristi rezultate istraživanja tržišta
  • izradi marketing plan i organizuje marketing aktivnosti u preduzeću
  • projektuje i realizuje strategiju komunikacije subjekta iz privatnog i javnog sektora
  • planira i organizuje spoljnotrgovinske poslove, poslove nabavke, prodaje i logistike
  • primeni specifične marketinške strategije u upravljanju uslugama, posebno u oblasti turizma
  • na marketinškim principima organizuje saradnju indirektnih i direktnih učesnika turističke privrede

rešava složene probleme u oblasti marketinga, trgovine i turizma.